GREAT VALUE

WITH COMPO

COMPO CREATES THE WORLD’S MOST ADVANCED ALTERNATIVE FUR.

OVER THE PAST 40 YEARS, HAVING DEVELOPED ON THE FOUNDATION OF THE EUROPE AND THE AMERICAS REGIONS, DONGLIM IS UNLOCKING THE NEW ERA

OF ANIMAL‒ FRIENDLY FUR.


콤포는 세계에서 가장 앞선 대안모피를 만듭니다.

지난 40년간, 유럽과 미주 지역을 기반으로 성장해 온 콤포가 동물 친화적인 모피의 새 시대를 열어갑니다.

CREATE NEW

CREATURES

WITH CREATIVITY ON TOP OF

CONSTANT R&D, COMPO CREATES

NEW AND VARIOUS FURS.
CREATING NEW FUR THAT T
HE WORLD

HAS NEVER SEEN, JUST AS WE ALWAYS

HAVE. THAT IS THE LONG-STANDING

PRIDE OF COMPO.

콤포는 꾸준한 R&D에 더해진 창의성으로

다양하고 새로운 모피들 만듭니다.

세상에 없던 모피를 만든다는 것, 언제나 그렇게

해왔다는 것, 그것은 콤포의 오랜 자부심입니다.

COMPO, THE

GROWITH

1975

Establishment of Gyeongdong Textile Company

경동직물 회사 설립


1986

Global Manufacturing Activity : Establishment of Thailand factory

글로벌 생산활동: 태국공장 설립


1987

Achievement of 10 million dollars of exports Awarded Minister of Industry Awards

수출 1000만불 달성, 산업부장관상 수상


1992

Presidential Commendation for Outstanding Exportation Company

수출 우수기업 대통령 표창


1996

Chinese Advancement : Establishment of Donglim factory in Qingdao, China

중국 진출 : 중국 청도 동림공장 설립


2003

Achievement of 60 million dollars of exports

수출 6000만불 달성


2005

Expansion of Chinese Production Foundation : Establishment of 2nd factory

중국 생산기반 확대: 제2공장 설립

TECHNOLOGY,

THE ADVANCEMENT

1989

Supply of fabrics to leading domestic fashion brands

국내 유수 패션브랜드 원단공급


1990

The nation’s first introduction of self-discharging technology

국내 최초 자체 발염 기술 도입


2002

Beginning of technical cooperation with France’s Tissavel company

프랑스 티사벨사 기술 협력 시작


2005

Retention of the industry’s first specialized self-spinning equipment

업계 최초 자체 특수 방적 설비보유


2006

Construction of Asia’s first specialized knitting facility

아시아 최초 특수 편직시설 구축


2013

Acquisition of France’s Tissavel, a company with 100 years of history as the world’s highest class fur enterprise

100년 역사의 세계 최고급 모피 기업체 프랑스 티사벨사 인수

SOARER,

THE EXPANSION

1983

Entry into the world’s highest class toy market

전세계 최고급 완구시장 진입


1997

Beginning of supply to famous European brands (M&S, ESPIRIT, ROMO)

유럽 유명브랜드 공급 개시 (M&S, ESPIRIT, ROMO)


2001

Pioneering of the American home furnishing market (Kmart, Costco, Walmart)

미국 홈데코 시장 개척 (Kmart, Costco, Walmart)


2008

Partnership Max Mara, Burberry, Tory Buch, CK, Tommy Hilfiger


2010

Beginning of supply to the world’s top SPA brands and designer brands

세계 탑 스파 브랜드 및 디자이너 브랜드 공급 개시


2013

Macy’s Meiman Marcus, Costco, Printemp

FRANCE’S 100-YEAR-OLD COMPANY TISSAVEL SELLS ONLY THEIR HIGH-END ALTERNATIVE FUR PRODUCTS TO GLOBAL LUXURY BRANDS.

COMPO TOOK OVER THE TISSAVEL COMPANY IN 2013, SHOWCASING

MATURE PRODUCTS WITH THE COMBINATION OF COMPO'S TECHNOLOGY AND TISSAVEL’S REPUTATION.


프랑스 100년 기업 티사벨은 대안모피의 하이엔드 제품만을 세계적인 명품 브랜드에 원단을 판매하고 있습니다.

콤포는 2013년 티사벨 사의 기술력과 브랜드를

인수함으로써 대안모피의 명품으로 인정받는 티사벨의

명성에 콤포의 기술력을 더한 성숙한 제품을 선보입니다.

MOLLIOLLI IS A EUROPEAN ECO-FUR SPECIALIST BRAND BASED

ON COMPO'S TISSAVEL FABRICS. WITH OUR LINE OF APPAREL AND ACCESSORIES,

KIDS APPAREL, AND HOME FURNISHING WE ARE BRINGING THIS NEW LINE OF

VISION AND REGULATIONS THAT IS ANIMAL-FRIENDLY FUR INTO THE FUR MARKETPLACE..


몰리올리는 콤포의 티사벨 원단을 바탕으로 하는

유러피안 에코 퍼 브랜드입니다.

의류와 액세서리, 아동 어패럴, 홈 퍼니싱 라인을 통해

모피 시장에 동물친화적 모피라는 새로운 시선과

규칙을 만들어갑니다.

INNOVATIVE PRODUCTION

COMPO PROMISES NOT ONLY THE FIRST BUT ALSO THE GREATEST FABRIC. COMPOM’S TISSAVEL AND FABRICS ARE

AN INNOVATIVE MATERIAL
THAT IS CLEARLY DISTINGUISHED

FROM NOT ONLY EXISTING FAUX FUR BUT ALSO FROM ANIMAL FUR.

BY ACTUALIZING FUR THAT DOESN’T

EASILY SHED AND WEIGHS LESS THAN

HALF THAT OF FAUX FUR,

WE PROMISE CONVENIENT CARE

AND STORAGE AS WELL AS A TOUCH

AND APPEARANCE THAT SURPASSES ANIMAL FUR.


콤포는 최초를 넘어 최고의 원단을 약속합니다.
콤포의 티사벨, 란셀계 원단은 기존의 인조모피 뿐 아니라 
동물 모피와도 확연히 구분되는 혁신적인 소재입니다.
털이 잘 빠지지 않으면서 인조모피의 절반 이하의

무게를 실현하여 동물 모피 이상의 촉감과 편리한

손질, 보관을 보장합니다.

HEART WITH PRIDE

SPECIALIST GROUP COMPO, WHO POSSESSES A PROGRESSIVE SPIRIT OF CHALLENGE, PLACES VALUE ON THE HONEST SYNERGY OF TIME AND EFFORT. THE TALENTS WHO TAKE PRIDE IN THEIR WORK, THAT ARE IMMERSED IN AN UPRIGHT FASHION,

AND POSSESS A SENSE OF SOCIAL RESPONSIBILITY ARE THE ONES CREATING THE FUTURE OF COMPO.


진취적인 도전정신을 가진 전문가 그룹 콤포는 시간과

노력의 정직한 시너지에 가치를 둡니다.
자신의 일에 자부심을 가지고, 올곧게 몰입하며, 사회적

책임 의식을 지닌 인재들이 콤포의 미래를 만들어갑니다.

ANIMAL FRIENDLY

COMPO RESPECTS THE RIGHTS OF ANIMALS. COMPO BRINGS AWARENESS TO THE HARMFUL EFFECTS OF ANIMAL FUR PREMISED UPON THE SACRIFICE OF ANIMALS, AND PARTICIPATES IN VARIOUS ANIMAL-FRIENDLY ACTIVITIES.

WE DONATE A PORTION OF OUR SALE PROCEEDS TO THE INTERNATIONAL ANIMAL PROTECTION GROUP PETA

(PEOPLE FOR THE ETHICAL TREATMENT FOR ANIMALS) AND THE NATION’S LARGEST ANIMAL PROTECTION GROUP KARA
(KOREA ANIMAL RIGHTS ASSOCIATES) AS WELL AS NEWKIT THAT PROTECTS POLAR ANIMALS. ALSO, AS THE MAIN SPONSORS

OF THE NATION’S LARGEST ANIMAL PROTECTION FASHION SHOW WE SPREAD AWARENESS REGARDING ANIMAL PROTECTION. THE ONES CREATING THE FUTURE OF COMPO.


콤포는 동물의 권리를 존중합니다.
콤포는 동물의 희생을 전제로 하는 동물모피의 폐해를

알리고, 다양한 동물친화적 활동에 참여합니다.
국제 동물 보호단체 PETA와 국내 최대 동물 보호

시민단체 KARA, 극지 동물을 보호하는 NEWKIT

판매 수익금 일부를 기부합니다.

또 국내 최대 동물 보호 패션쇼 <사랑을 입다>의 주요

후원자로서 동물 보호에 관한 인식을 확산합니다.

CREATE NEW CREATURES

WITH CREATIVITY ON TOP OF CONSTANT R&D, COMPO CREATES NEW AND VARIOUS FURS.
CREATING NEW FUR THAT T
HE WORLD HAS NEVER SEEN, JUST AS WE ALWAYS HAVE. THAT IS THE LONG-STANDING PRIDE OF COMPO.

콤포는 꾸준한 R&D에 더해진 창의성으로 다양하고 새로운 모피들을 만듭니다. 세상에 없던 모피를 만든다는 것,
언제나 그렇게 해왔다는 것, 그것은 콤포의 오랜 자부심입니다.



FRANCE’S 100-YEAR-OLD COMPANY TISSAVEL SELLS ONLY

THEIR HIGH-END ALTERNATIVE FUR PRODUCTS TO GLOBAL LUXURY BRANDS.

COMPO TOOK OVER THE TISSAVEL COMPANY IN 2013, SHOWCASING

MATURE PRODUCTS WITH THE COMBINATION OF

COMPO'S TECHNOLOGY AND TISSAVEL’S REPUTATION.


프랑스 100년 기업 티사벨은 대안모피의 하이엔드 제품만을

세계적인 명품 브랜드에 원단을 판매하고 있습니다.

콤포는 2013년 티사벨 사의 기술력과 브랜드를 인수함으로써 대안모피의 명품으로

인정받는 티사벨의 명성에 콤포의 기술력을 더한 성숙한 제품을 선보입니다.







MOLLIOLLI IS A EUROPEAN ECO-FUR SPECIALIST BRAND BASED

ON COMPO'S TISSAVEL FABRICS. WITH OUR LINE OF APPAREL AND ACCESSORIES,

KIDS APPAREL, AND HOME FURNISHING WE ARE BRINGING THIS NEW LINE OF

VISION AND REGULATIONS THAT IS ANIMAL-FRIENDLY FUR INTO THE FUR MARKETPLACE..


몰리올리는 콤포의 티사벨 원단을 바탕으로 하는

유러피안 에코 퍼 브랜드입니다.

의류와 액세서리, 아동 어패럴, 홈 퍼니싱 라인을 통해 모피 시장에

동물친화적 모피라는 새로운 시선과 규칙을 만들어갑니다.





INNOVATIVE PRODUCTION

COMPO PROMISES NOT ONLY THE FIRST BUT ALSO THE GREATEST FABRIC. COMPOM’S TISSAVEL AND FABRICS ARE AN INNOVATIVE MATERIAL
THAT IS CLEARLY DISTINGUISHED FROM NOT ONLY EXISTING FAUX FUR BUT ALSO FROM ANIMAL FUR.

BY ACTUALIZING FUR THAT DOESN’T EASILY SHED AND WEIGHS LESS THAN HALF THAT OF FAUX FUR,

WE PROMISE CONVENIENT CARE AND STORAGE AS WELL AS A TOUCH AND APPEARANCE THAT SURPASSES ANIMAL FUR.


콤포는 최초를 넘어 최고의 원단을 약속합니다.
콤포의 티사벨, 란셀계 원단은 기존의 인조모피 뿐 아니라 동물 모피와도 확연히 구분되는 혁신적인 소재입니다.
털이 잘 빠지지 않으면서 인조모피의 절반 이하의 무게를 실현하여 동물 모피 이상의 촉감과 편리한 손질, 보관을 보장합니다.

HEART WITH PRIDE

SPECIALIST GROUP COMPO, WHO POSSESSES A PROGRESSIVE SPIRIT OF CHALLENGE, PLACES VALUE ON THE HONEST SYNERGY OF

TIME AND EFFORT. THE TALENTS WHO TAKE PRIDE IN THEIR WORK, THAT ARE IMMERSED IN AN UPRIGHT FASHION,

AND POSSESS A SENSE OF SOCIAL RESPONSIBILITY ARE THE ONES CREATING THE FUTURE OF COMPO.


진취적인 도전정신을 가진 전문가 그룹 콤포는 시간과 노력의 정직한 시너지에 가치를 둡니다.
자신의 일에 자부심을 가지고, 올곧게 몰입하며, 사회적 책임 의식을 지닌 인재들이 콤포의 미래를 만들어갑니다.

ANIMAL FRIENDLY

COMPO RESPECTS THE RIGHTS OF ANIMALS. COMPO BRINGS AWARENESS TO THE HARMFUL EFFECTS OF ANIMAL FUR PREMISED

UPON THE SACRIFICE OF ANIMALS, AND PARTICIPATES IN VARIOUS ANIMAL-FRIENDLY ACTIVITIES.

WE DONATE A PORTION OF OUR SALE PROCEEDS TO THE INTERNATIONAL ANIMAL PROTECTION GROUP PETA

(PEOPLE FOR THE ETHICAL TREATMENT FOR ANIMALS) AND THE NATION’S LARGEST ANIMAL PROTECTION GROUP KARA
(KOREA ANIMAL RIGHTS ASSOCIATES) AS WELL AS NEWKIT THAT PROTECTS POLAR ANIMALS. ALSO, AS THE MAIN SPONSORS

OF THE NATION’S LARGEST ANIMAL PROTECTION FASHION SHOW WE SPREAD AWARENESS REGARDING ANIMAL PROTECTION.
THE ONES CREATING THE FUTURE OF COMPO.


콤포는 동물의 권리를 존중합니다.
콤포는 동물의 희생을 전제로 하는 동물모피의 폐해를 알리고, 다양한 동물친화적 활동에 참여합니다.
국제 동물 보호단체 PETA와 국내 최대 동물 보호 시민단체 KARA, 극지 동물을 보호하는 NEWKIT에 판매 수익금 일부를 기부합니다.

또 국내 최대 동물 보호 패션쇼 <사랑을 입다>의 주요 후원자로서 동물 보호에 관한 인식을 확산합니다.